A kezdő honlaptulajdonosok is tisztában vannak azzal – már ha foglalkoznak a SEO-val –, hogy a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eszközei a kulcsszavak. Azonban az ideális kulcsszó sűrűséggel, és hogy ez mennyire lényeges egy webhelyen a helyezések szempontjából, nem feltétlenül vannak tudatában.
Lássuk be, ezt valóban érdemesebb egy SEO szakértőre bízni, de ha szeretnénk megismerkedni az alapokkal, akkor ez a cikk segíthet. A megvalósításhoz pedig kérhetjük egy SEO mentor segítségét!
Mi a kulcsszó?
A kulcsszó az a ritkábban egy szó, gyakrabban több összefüggő szóból álló kifejezés, amivel szeretnénk elérni, hogy a Google keresőben első helyre kerüljön a webhelyünk.
Természetesen egy szó is lehet ez a kulcsszó, azonban ez ritkán sikeres. Leginkább akkor, ha vállalkozásunk egy réspiacot talált, amire egyetlen szóval is pontos találatot ér el a kereső – a mi honlapunkra irányítva a felhasználókat.
Ezért érdemesebb inkább több szóból álló kifejezéseket használni, de ne essünk túlzásokba! Minél több szóból áll, annál kevesebben írják azt be a keresőbe, hiszen az emberek igyekeznek mindent a leggyorsabban, legegyszerűbben megoldani, a keresést is.
De az is igaz, hogy aki úgy keres valamire, hogy egészen pontosan körül írja, az már konkrét, vásárlási céllal keres. Nagy valószínűséggel tehát a tökéletes kulcsszó 2—5 szóból áll, igyekezzünk erre koncentrálni a kulcsszókutatásnál is!
Mit takar a kulcsszó sűrűség fogalma és hogyan számoljuk?
A kulcsszó sűrűsége a vizsgált szövegben a kulcsszóként kiválasztott szó vagy kifejezés százalékos aránya. Kiszámítható a következő képlettel:
kulcsszó száma a szövegben/ szöveg szavainak száma × 100
Ezt a képletet azonban nem igazán használjuk, hiszen rengeteg kérdés vetődik fel általa. Például mindjárt az, hogy ha egy webhelyet nézünk, akkor mekkora az a szöveg, amit vizsgálni szükséges.
Csak a főoldal? Vagy a főoldal és az aloldalak együtt? Ha pedig ezen túlléptünk, akkor mi a helyzet a képek alt szövegével, a meta leírással, a lábléccel és a bejegyzésekhez kapcsolódó hozzászólásokkal?
A másik kérdés, ami felvetődhet a kulcsszó sűrűség kapcsán, hogy mi az a százalékos arány, ami még jó, és ami már jó? Azaz, amiért nem büntet a Google és ami elegendő ahhoz, hogy a keresőben jó helyre, ha lehet előre kerüljön a honlapod?
Ezekre a kérdésekre csakis a keresőóriás tudja a választ, a Google algoritmusa pedig egyszerű földi halandók – értsd felhasználók – számára nem ismert.
Akkor mégis, hol szerepeljenek a kulcsszavak?
Addig is, amit egy honlapját maga építő vállalkozó megtehet, az három egyszerű dolog:
- Értelmes, releváns, az olvasóinak szóló szöveget (bejegyzést, honlapszöveget, cikket) ír, ami a kulcsszóról szól, köré épül.
- A kulcsszavak elhelyezésénél ügyel arra, hogy azokon a helyeken szerepeljen a kulcsszó, ahol kell. Azaz a következő helyeken:
- Címek, aloldal címek
- URL
- Első bekezdés
- Címsorok
- Szöveg
- Képek alt szövege
- Meta description
- Title
- A kulcsszó ragozott, kiegészített formáját és szinonimáit is használja, hiszen a kereső felismeri ezeket is.
Ezeket szem előtt tartva optimális arányban tartalmazza a webhely a kulcsszavakat, a keresőrobotok és a látogatók is elégedettek lehetnek.
Kulcsszó sűrűség vizsgáló eszközök
Ha a számszerűséghez ragaszkodva mégis szeretnénk tudni, mennyire közelíti meg a kulcsszó sűrűség az ideálisnak mondott 1-3%-ot a weboldalon, akkor több szoftverrel is ellenőrizhetjük ezt.
Azonban az angol nyelvű eszközökkel van egy probléma: a Google keresővel ellentétben nem ismerik fel a kulcsszó ragozott változatait, így nem is számolják be azokat. Így abba a hibába eshetünk, hogy keveselve a kulcsszó előfordulásának gyakoriságát, megsokszorozzuk a számot, azonban ezt a kereső sajnos büntetheti.
Ha WordPress motorral működik a webhelyünk, akkor a Yoast SEO bővítmény viszonylag pontosan megmutatja a százalékos arányt. Ezzel lehet kísérletezni, lehet számolgatni, de ez borzasztóan időigényes feladat, ami bizony szakértelmet kíván. Ezért inkább javasolt megkeresni egy SEO mentort és igénybe venni SEO szolgáltatást.
Kép forrása: Freepik.com
Hirdetés (X)