A jó weboldal aranyat ér, főleg 2023-ban. A világjárvány, a digitális folyamatok, az átalakuló vásárlási szokások mind-mind megváltoztatták a marketinget. A szolgáltatások igénybevételéért és a produktumok vásárlásáért vívott harc most az online térben zajlik, leginkább a keresőben. Pontosan emiatt kell felkészültnek lennünk és professzionális weboldallal felfegyverkeznünk.
A következő cikkben most górcső alá vesszük a speciális, értékesítést támogató honlap tervezési fázisait.
Célok és célcsoportok
A weboldal készítése előtt sok dolgot tisztáznunk kell. Ha nincs megfelelő alapozás, akkor a tervezés során is problémákba ütközhetünk. Az Ideastyle weboldalkészítő szolgáltatása éppen ilyen elvet képvisel. A profiknak fontos az, hogy az ügyfél a lehető legjobb eredményt érje el a honlapjával, tehát alaposan, lépésről lépésre kell haladni a tervezés valamennyi fázisában.
Az első és legfontosabb szempont a vállalkozás és a weboldal célja. Amikor tisztán látunk magunk előtt egy célt, akkor pontosan meg tudjuk tervezni a hozzá vezető utat. A cél lehet termék vagy szolgáltatás értékesítése, ugyanakkor a kínálathoz társított üzenet, filozófia is sokat nyom a latban.
Pontosan meg kell határoznunk a célcsoportunkat is. A célcsoporthoz általában sajátos jellegzetességeket, vásárlási szokásokat társíthatunk, és nekünk ezekhez kell igazodnunk.
Ha megvan a piac problémája, akkor nincs több probléma!
Az ügyfélközpontú marketingszemlélet lesz a projekt lelke, tehát azt kell átlátnunk, hogy mi a saját piacunk problémája. A probléma megoldását csak jól kell kommunikálnunk, így biztosan a vevőkről fog szólni a honlap. Nagyon fontos, hogy nem csupán a megoldást adjuk a kezükbe, de azt is mondjuk el, hogyan oldjuk meg a helyzetet, így kirajzolódnak majd az ajánlatunkkal kapcsolatos előnyök is.
A kezdőlapon csak a leglényegesebb információk szerepeljenek, de ezek kiemelt helyre kerüljenek.
Design és SEO
Az első 7 másodpercben kialakul az első benyomás a látogatóban, ezért olyan arculattal kell elkápráztatni a látogatókat, amivel tényleg azonosulni tudnak. A design ezért jelentős szerepet kap. Meg kell lennie annak az ún. “wow faktornak”, ami megnyerő érzelmi hatást képes kelteni. A cél az, hogy mind strukturális, mind design szempontból a lehető legjobb eredményt lássák az ügyfelek.
A SEO szintén nem egy elhanyagolható tevékenység. A Google első oldalán csak 10 weblap kap helyet, s a megadott kulcsszavak segíthetnek abban, hogy ide kerüljünk. A SEO sokszor egy hosszú távú folyamat, különösen akkor, amikor nagy a verseny. A honlapkészítés elengedhetetlen része a felület megfelelő keresőoptimalizálása.
A weboldal tervezése tehát egy rendkívül komplex tevékenység, és még így sem említettünk mindent. Amennyiben profikat bízol meg a munkával, biztosan elkészül a te saját, versenyképes weboldalad.
Hirdetés (X)