Minden újdonsághoz idő kell, tudjuk mi ezt. Nem volt ez másként a Facebook esetében sem. Szinte mindenki fázott, ha erre terelődött a szó, aztán alig telt el fél évtized, ma már hamarabb van egy cégnek Facebook oldala, mint bejegyzett vállalkozása.
Csakhogy az élet nem áll meg, különösen nem az online marketing területén, így itt vannak a nyakunkon az új és a még újabb platformok, akár az Instagram, akár a TikTok. A kérdés, hogy mennyire vagy ügyes ezekkel az eszközökkel, illetve hogy egyáltalán mennyire van szükséged rájuk.
Az Insta megkerülhetetlen
Biztosan sokan meglepődnek azon a tényen, hogy már idehaza is több millió felhasználója van ennek az igen érdekes platformnak, ahol a képeknek hatalmas jelentőségük van. De nem csupán a képeknek, mert bármilyen hihetetlen, a szövegek is rendkívül sokat nyomnak a latban, amiről többet is megtudhatunk egy konzultáció keretében a Klikkmarketingnél.
Így ha már fent vagy Instán – ugye fent vagy? -, akkor nem csupán az a fontos, hogy gyártsd a posztokat, hanem hogy úgy gyártsd őket, hogy el is jussanak a tartalmaid azokhoz az emberekhez, akik számára érdekes lehet, amit te nyújtasz.
Mutatjuk, hogy mit tegyél, ha jól szeretnéd csinálni az Instázást!
Mire figyelj oda, ha Instagramon is jelen vagy?
Akad pár dolog, amiket semmiképpen se hagyj figyelmen kívül:
- Ha nem egyértelmű a nevedből, hogy mivel foglalkozol, akkor biggyessz oda várost/profilt a neved mellé.
- A bio nem dísznek van, legyen ott minden fontos információ a cégedről, hogy aki az oldalra téved, egyből tudja, mire számíthat nálad.
- Az alt textről, vagyis a képaláírásokról soha ne feledkezz meg, mert egyrészt segítesz a keresőmotoroknak, másrészt előnybe kerülsz azokkal szemben, akik nem használják ezt a fontos lehetőséget.
- Használd a fontos kulcsszavakat a leírásokban.
- Használj népszerű, ám releváns hashtageket, de alkothatsz te magad is egy-egy rád illő különleges hashtaget. Fontos, hogy ne használj túl sokat, kommentszekcióba pedig főleg ne használd!
- Feliratozd a videóidat, így garantáltan senki sem fog lemaradni a tartalmaidról!
- Tapasztald ki, hogy a célközönséged igényeihez szabva mikor érdemes leginkább posztolnod ahhoz, hogy a legnagyobb elérést produkáld.
Az Insta algoritmus nem pihen!
Talán nem meglepő, de ezen a közösségi oldalon is épp olyan fontos szerepet töltenek be a keresőmotorok, mint bármelyik másikon.
Éppen ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni ezeket a szempontokat, ha azt szeretnéd, hogy minél többen leljenek rá az oldaladra, és ezáltal a termékeidre és szolgáltatásaidra.
Éber kell legyél, és tudnod kell, hogy a célközönséged milyen szavakra keres rá, milyen oldalakat követ, milyen hashtagekre mozdul.
Természetesen nem lehet, hogy mindent egymagad tudj, éppen ezért érdemes akár a Klikkmarketing eseti konzultációját is igénybe venni, mert egész sok mindent fogsz tudni tisztázni és javítani a marketingeden már egyetlen konzultáció után is!
Ne feledd, ha nem fejlődsz, ha nem fejleszted a vállalkozásodat, akkor végzetesen lemaradsz, és ezzel egyúttal meg is pecsételed a sorsodat!
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)