Nagyon sok leendő webshoptulajdonos fejében felmerül a kérdés, hogy vajon hazánkban is megállja a helyét, érdemes mellette dönteni, kellőképpen kiaknázhatók az előnyei, de mégis milyen hátrányokkal számoljunk?
A Shopify magyar környezetben is megfelelő lehet, de nem árt megismerni az erősségeit, noha hozzáértő szaktudás hiányában nem biztos, hogy kihasználhatók az általa kínált előnyök.
Természetesen nem jelenthetjük ki, hogy minden esetben, bármely vállalkozás számára ideális, ehhez érdemes szakértők tanácsát is kikérni, például a 7Blog online marketing ügynökségét.
A napos oldal
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Shopify az egyik legfejlettebb e-kereskedelmi megoldás, méghozzá AI-al megtámogatott, és mivel komolyabb anyagi ráfordítás nélkül felépíthető az online piactér, rövid időn belül, fejlesztői tudás hiányában is, meglehetősen vonzó a vállalkozók körében.
További előnye, hogy mindhárom fázisban remek választás lehet: induláskor, stabil alapot jelent a mindennapok során, illetve nagyon jól skálázható. Számíthatunk rá a növekedés idején is, ami azt jelenti, hogy tudásanyagokat is biztosít a cég, ami szintén segítséget jelent.
Felhasználóbarát, egyszerűen kezelhető, SEO-optimalizált, gyors, bőséges a választék grafikai template-ek terén, ugyanakkor ezek valamelyest testreszabhatók. A biztonságot tekintve is maximálisan megbízható, ingyenes SSL tanúsítvány, biztonságos fizetési megoldások, de emellett a Shopify arról is híres, hogy nem keveset áldoz arra nap mint nap, hogy feltörhetetlen is maradjon.
Marketing terén szintén verhetetlen, azaz egyik másik magyar e-kereskedelmi technológia sem tudta még lekörözni.
Az előnyei tehát dióhéjban: felhőalapú, vagyis nincsenek szerver fenntartási problémák, és nincsen lefagyás a legleterheltebb időszakokban sem. Jöhet a Black Friday vagy a karácsonyi szezon, a webshop stabilan üzemel, pörögnek az eladások gond nélkül.
Ezenfelül számíthatunk a segítőkész ügyfélszolgálatra, 0-24 órában. Kiaknázható az ötcsillagos analitika minden előnye. Továbbá rengeteg applikáció áll rendelkezésre.
A Shopify árnyoldala
Amennyiben mellette döntünk, nem árt némi angol nyelvtudás, ugyanis az admin felületen és az ügyfélszolgálaton feltétlenül szükségünk lesz rá. Ráadásul az oktatóanyagok is természetesen angol nyelven készültek.
Egyre bővül a paletta, de némelyik hazai szolgáltató még mindig hiányzik, így ha az integrációk kérdését nézzük, a megszokott fizetési és szállítási opciók közül nem érhető el az összes.
Az anyagiak terén sem tekinthető pénztárcabarát megoldásnak, noha az induláshoz nem szükséges magas kezdőtőke, a havi díjat és a tranzakciós költségeket ki kell termelni, s ekkor még nem beszéltünk az applikációk anyagi vonzatáról sem.
Mikor jelent ideális választást?
Amennyiben nemzetközi terjeszkedésben gondolkodunk, 15% feletti a profit margin, magas az átlagos kosárérték, gyors növekedés a cél, dropshipping van tervben, és nem mellesleg jól megy az angol, a Shopify megfelelő alternatíva lehet.
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)